Home » Retourbeleid

Retourbeleid

Retourneren

Wil je je bestelling of een deel daarvan terugsturen? Geen probleem! Geef dit dan via de mail binnen 14 dagen aan ons door. Daarna heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de bestelling of een gedeelte daarvan aan ons te retourneren.

Hoe werkt het aanmelden van een retour?

Je stuurt ons een email naar info@mylatibule.nl dat je je bestelling of een gedeelte daarvan aan ons wil retourneren. Wij sturen je vervolgens het retourformulier toe of open het retourformulier zelf hier. Als je deze invult en aan ons retourneert zorgen wij er samen voor dat je de artikelen kunt retourneren. Op deze manier kunnen we je beter ondersteunen tijdens het retourneren.
De kosten voor het retourzenden zijn voor eigen rekening.

Let op: oorbellen worden niet teruggenomen ivm hygiëne. Daarnaast kunnen producten uit de sale niet geretourneerd worden. 

Is je bestelling compleet en onbeschadigd door ons ontvangen? Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour teruggestort. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6.95 per pakket (via PostNL), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Let op: Bij het retourneren van slechts een deel van je bestelling ontvang je de reeds door ons gemaakte verzendkosten niet terug.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Gesealde artikelen (zoals bijv. de kaartendecks) die geopend zijn kunnen wij niet terugnemen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Retouradres:
Latibule
Haefland 10
6441 PA Brunssum

De artikelen dienen in de originele verpakking mét extra's en onbeschadigd retour gestuurd te worden. De kosten voor retourzenden zijn voor eigen rekening. Latibule is niet aansprakelijk voor retourzendingen die kwijt raken. De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde enveloppen of pakketten worden in mindering gebracht. Indien je een verkeerde bestelling hebt ontvangen of er iets ontbreekt, zorgt Latibule voor het verzenden van de juiste producten indien mogelijk. De gemaakte verzendkosten worden in dit geval vergoed. 

Let op: Edelstenen zijn vaak al miljoenen jaren oud. Het kan hierdoor voorkomen dat een bepaald stuk een krasje heeft of een gat. Dit maakt het juist natuurlijk. Het is dus niet zo dat edelstenen zo 'perfect' zijn als bijvoorbeeld glaswerk. Edelstenen en fossielen worden vaak uit mijnen, grotten of diep in de grond gehaald. Sommige edelstenen zijn zeer kwetsbaar, waardoor er iets af kan brokkelen. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en kan dus ook niet als zijnde klacht worden geaccepteerd. Ondanks onze nauwkeurige inpakwerk is het ook niet te voorkomen dat er tijdens de zending bij kwetsbare stukken iets afbrokkelt. Wanneer iets volledig gebroken bij je terecht komt, is het natuurlijk anders!