Retourbeleid

Retourneren

Wil je je bestelling of een deel daarvan retourneren? Geen probleem! Geef dit binnen 14 dagen na ontvangst aan ons door via e-mail. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om de bestelling of een deel daarvan aan ons te retourneren.

Hoe meld je een retour aan?

Stuur ons een e-mail naar info@mylatibule.nl waarin je aangeeft dat je je bestelling of een deel daarvan wil retourneren. Wij sturen je vervolgens het retourformulier toe, of je kunt het retourformulier zelf hier openen. Als je deze invult en aan ons retourneert zorgen wij er samen voor dat je de artikelen kunt retourneren. Op deze manier kunnen we je beter ondersteunen tijdens het retourproces.
De kosten voor het retourzenden zijn voor eigen rekening.

Let op: oorbellen kunnen niet worden geretourneerd vanwege hygiënische redenen. Daarnaast kunnen producten uit de sale niet geretourneerd worden. 

Zodra we je volledige en onbeschadigde retourzending hebben ontvangen, krijg je het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour teruggestort. Enkel de kosten voor retour van je eigen huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6.95 per pakket (via PostNL), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Let op: bij het retourneren van slechts een deel van je bestelling ontvang je de reeds door ons gemaakte verzendkosten niet terug.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Gesealde artikelen (zoals bijv. de kaartendecks) die geopend zijn kunnen wij niet terugnemen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Retouradres:
myLatibule
Oosterweg 61
9724CD Groningen

De artikelen dienen in de originele verpakking mét extra's en onbeschadigd retour gestuurd te worden. De kosten voor retourzenden zijn voor eigen rekening. myLatibule is niet aansprakelijk voor retourzendingen die kwijt raken. De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde enveloppen of pakketten worden in mindering gebracht. Indien je een verkeerde bestelling hebt ontvangen of er iets ontbreekt, zorgt myLatibule voor het verzenden van de juiste producten indien mogelijk. De gemaakte verzendkosten worden in dit geval vergoed.

Let op: Edelstenen zijn vaak al miljoenen jaren oud, waardoor het kan voorkomen dat een bepaald stuk een krasje heeft of een gat. Dit maakt het juist natuurlijk. Het is dus niet zo dat edelstenen zo 'perfect' zijn als bijvoorbeeld glaswerk. Edelstenen en fossielen worden vaak uit mijnen, grotten of diep in de grond gehaald, waardoor ze zeer kwetsbaar kunnen zijn en er iets kan afbrokkelen. Dit is onvermijdelijk en kan niet worden beschouwd als een defect. Ondanks onze zorgvuldige verpakking is het mogelijk dat er tijdens het transport iets afbrokkelt. Als er echter iets volledig gebroken aankomt, is dit natuurlijk een andere zaak.